U BENT SLACHTOFFER VAN EEN MEDISCHE FOUT


Wanneer u een behandeling door een zorgverstrekker in twijfel trekt of wanneer u denkt dat een medische fout gemaakt werd, kan u terecht bij Albatrozz Advocaten voor juridische bijstand. 

Welke acties dient u te ondernemen? 

Als slachtoffer van een fout gelopen medische behandeling onderging u een nare ervaring die grote gevolgen kan hebben op de rest van uw leven. Maar ook de medische fouten met een relatieve beperkte impact dienen aangepakt te worden.

Vooraleer u ons contacteert in verband met juridische bijstand is het noodzakelijk dat u zo spoedig mogelijk uw medische dossier opvraagt. U heeft als patiënt het recht tot inzage en het verkrijgen van een kopie van uw patiëntendossier.  Bewaar tevens alle kopieën inzake uitgaven apotheekkosten, doktersattesten en dergelijke. U houdt daarnaast best een dagboek bij van uw klachten, de medische evoluties, de voorbije raadplegingen en andere zaken die relevant zouden kunnen zijn. 

Wat kan Albatrozz Advocaten voor u betekenen?

Na een fout gelopen medische behandeling kan u terecht bij de ombudsdienst van het betrokken ziekenhuis. Mogelijk kan er door dialoog met de ombudsdienst, de betrokken zorgverstrekker en onze tussenkomst meer duidelijkheid geschept worden. 

Indien de zitting met de ombudsdienst niet het gewenste resultaat opleverde kan u overwegen om een schadevergoeding te eisen. Ook hier biedt Albatrozz Advocaten de nodige bijstand en begeleiding. 

Alle onze medische dossiers worden in samenspraak en in samenwerking met onze verzekeringsarts behandeld, zodat we u maximaal een accurate juridische bijstand kunnen bieden.

Bekijk wat we nog meer voor u kunnen doen